Nuffnang

Tuesday 27 May 2014

Warkah Si Intan

Ok, sambutan Hari Ibu Peringkat Kuala Kangsar dah berlangsung. Intan yang kami sepakat pilih untuk bacakan warkah untuk ibu juga menyediakan warkah khusus daripadanya. ok, nak komen jugak pasal warkah dia. Tak kira.

...
Bagi tidak memanjangkan warkah ini saya ingin katakan..

Thank you for everything what u have done and keeping doing for me. Saya percaya kejayaan seorang anak bukanlah datang dari dirinya sendiri namun ibu bapa. Dan kejayaan mereka bukanlah hak individual malah untuk dikongsi ramai. Kalau bukan kerana ma pernah melebelkan saya sebagai ‘pisang busuk’ saya tak kan sedar yang saya harus buat lebih baik, i know it was a joking but i take it as a motivation atau kayu ukur untuk buat lebih baik

eddkhairi: Masa dia kecik, dia ni paling suka buat hal sendiri. Kiranya macam 'ada aku kesah'. Orang jenis ni, kalau orang suruh belajar, ingat dia nak dengar ke?

Saya rasa nabila yang dulu yang pernah target 4a 1b je untuk upsr dengan alasan abang kakak semua dapat 4a 1b sampai adik bongsu pun ikut jejak langkah kami dengan nabila yang berdiri disini hari ini sangat berbeza macam dah ada dua karekter dalam satu badan.

 eddkhairi: bila kala la upsr zaman i ada lima subjek. Zaman i ada empat subjek je ok.

Kalau ma nak kami adik beradik bagi ulasan atau comment ma sebagai seorang anak, isteri, ibu dan nenek. Jawapan kami thumbs up Ma, you have done a great job. U have taught us many good things and today what we have becomes, it’s because of u.
...

Ok, Intan ni nama sebenar dia Nabila. Timangan je Intan. Lahir pada 4 September 1995. Sekarang masih belajar lagi. Baru je habis Asasi Alam Bina UM. Sekarang dia dah kurang sikit dengan perangai 'ada aku kesah' tu. In fact, certain benda dia akan lebih kesah daripada kami, like awning tudung, food plating, susunan tikar, carpet. Sebab tu, kalau time nak raya, Oma akan lega banyak kalau dia ada sebab dia akan cuci dan kemas rumah dari depan sampai belakang, dari siling sampai lantai. Kami cuci tangan je laa...kehkehkeh!

Dan inilah dia our presenter tu.
Oma and Intan

Thank you so much Intan.


No comments:

Post a Comment