Nuffnang

Sunday 25 May 2014

Warkah Daripada Angah

Semalam i share my warkah untuk ibu. And today, i would like to share Angah's love letter.
Feel free to read.

...
Berkongsi secebis pengalaman hidup saya di sini, saban hari melihat banyak bayi cacat dilahirkan kerana kesilapan ibu semasa mengandung, ada juga yang ditinggalkan di hospital menjadi anak buangan,setiap hari pasti ada kanak kanak kecil yg di bawa ke emergency kakinya hancur digilis kereta, jarinya hancur separuh terkena kipas, bibir dan lidah terkoyak disebabkan terjatuh,badan melecur terbakar usahlah dikata....apakah masa depan mereka hanya tuhan sahaja yang tahu

Alhamdulillah terima kasih tuhan kerana ibu yang hebat telah melahirkan saya cukup sempurna tubuh badan dan berjaya membesarkan dan memelihara saya dlm keadaan sempurna tanpa sebarang cacat celanya, terima kasih ma yang menjadi sahabat tempat berkongsi cerita, sedia menjawab telefon 24jam macam operator, sedia menjadi chef setiap kali saya pulang sehinggakan masak telur je pun sedap, menjadi stylista saya tudung wajib matching dgn baju, rumah hias cantik cantik dan banyak lagi lah...selamat hari ibu buat ma dan semua kaum ibu...hanya ibu yang hebat melahirkan anak yang hebat!
...

Oma, Angah, Atok, Ucu during Angah's Graduation Day
Angah ni adik i, anak kedua. Nama betul dia Laili. Dilahirkan pada 21 Januari 1988. Sekarang tengah houseman di Bangalore, India. Belum kahwin, still single (and available? I tak tau..

Dia ni sangat sensitif, cepat risau. Memang dia ni kalau musim exam, call Oma sambil nangis-nangis bagitau "Angah tak baca habis lagi..." Dia punya risau tu membuatkan Oma naik risau juga dan selalunya menangis sama! Oma akan nangis bila dengar Angah nangis kerisauan time exam.

Emak kan ada sixth sense, remember that!

No comments:

Post a Comment