Nuffnang

Tuesday 20 May 2014

Deko-Deko Bodo je..

Semenjak pindah ke Enstek ni, i belum berkesempatan nak buat deko elok-elok untuk rumah ni. Some people said, since you have toddlers around, dont bother to decorate your house with those expensive items. The house gonna be a mess with kids around. I know a few people out there even some friends yang turn their rumah like a kindy!

I do prefer deco my rumah like a real rumah which make you feel cosy and breathable. What is less is more. I dont buy expensive vase. I bought my first vase since i got married sampai la my two girls dah besar, dok elok lagi vase tu. And i notice that my kids tak pernah la buat perangai main vase kalau we throw a visit to somebody's house yang ada nice deco. Unlike some kids yang tak pernah tengok vase in their house, they tend to be jakun when they found ones at rumah orang lain.

Eventhough i have kids around, i still put some flower arrangement around the house.

This is fresh bouquet. Murah je, RM1.40 setangkai and i bought 10 tangkai. And that is my old jug yang dah sumbing.

Terkejut sebab mommy never bought fresh flowers before this.





Pernah kecik ati bila Tuan Syed condemned this one. Dia cakap "Kenapa perlu ada bunga? What is the purpose?"

I couldnt answer sebab jawapan nya ada dalam hati. Lepas tu terus rasa nak nangis. Hodoh sangat kot sebab tu dia condemn.

Tembikar ni wedding gift from my paksu. Dulu ada tutup and dalam tu ada bulb so it is a table lamp actually. Tapi sebab the wire dah rosak then i cut it and recycle balik jadi pasu bunga.


Corner kat tangga. Macam weird sebab deco ni rendah. Takpe la. Sementara. Dulu i put on the dining table before i bought fresh flowers tu.



Yang ni multipurpose deco ok. Sebab Tuan Syed will use the rattan whenever the kids behave weirdly. So white roses tu asyik la terlilit-lilit bila rotan tu keluar masuk.

And that's all the cerita about deko huduh-huduh yang i buat sendiri. To me, ruang yang kosong akan nampak hidup kalau ada satu-satu x-factor kat situ. At the moment, ni je x-factor yang hakak mampu. Tak mampu lagi nak penuhkan rumah dengan obersi items macam orang lain.

1 comment:

  1. Kalau nak renovate/buat plaster ceiling boleh tgk blog kami di:

    http://armaconintelligence.blogspot.com/2014/05/plaster-ceiling-partitioning.html

    Hubungi kami 019-334 5398

    ReplyDelete