Nuffnang

Monday 27 October 2014

Kid'z Paradise

Salam all.

You all pernah dengar tak Kid'z Paradise at The Mines Shopping Mall? Kalau yang belum pernah pergi, i recommend tempat ini. Located at 4th floor. Maryam and Mardeyah kalau sebut The Mines, boleh bangun tidur tanpa disuruh, tanpa dikejut. Diorang ni main di situ seharian dari pagi sampai ke malam hari pun boleh. 

Based on pengalaman pergi ke situ berkali-kali, Kid'z Paradise ni agak selesa, murah dan berbaloi-baloi berbanding tempat-tempat yang setaraf dengannya (e.g. Kid'z World @ The Gardens, Midvalley). Jangan lah compare dengan Kidzania, of course la concept pun lain. Harga? Latest i pergi situ dengan three kids (aged 5, 4 and 6 months) sepatutnya RM114. Tapi I beli pakej 7 admission dengan harga RM150, i guna cuma 3 admission (free for adults) dan baki 4 lagi tu boleh guna lain kali (expires within one year).

Sesuai untuk bayi umur enam bulan (atau yang sudah mula nak merangkak) hingga 10 years old. Ada baby room, and dalam tu boleh order finger food. Tapi tak variety sangat lah. Lebih baik keluar sekejap untuk makan dan boleh masuk semula untuk main subject to wristband tu tidak dibuang. 

Datang jangan lupa pakai socks. Kalau tak bawa pun tak apa, boleh beli socks di situ.






















Sangat sesuai bagi ibu-ibu yang nak membeli belah sebab boleh tinggalkan apak di situ untuk jaga anak-anak. Hahahah! Alah... Kaum bapak di situ pun i tengok jaga anak tara mana sangat. Semua dah kena ilmu penunduk dengan smartphone! 

Anak-anak i ni kadang-kadang tu bila dibawa main ke tempat yang pricey sikit, bukannya nak appreciate. Janji tempat tu allows budak-budak melompat, terjun, berguling, menjerit-jerit, that's more than enough for them.

Okebai!

No comments:

Post a Comment