Nuffnang

Friday 12 February 2016

Johara's Quality Pineapple Jam Tart

Sempena hari Jumaat yang manis ini maka saya nak berkongsi tentang sesuatu yang manis. Kongsi cerita, kongsi gambar. Nak bagi rasa, tak dapat.

Johara's Quality Pineapple Jam Tart.

Pineapple Jam Tart yang paling sedap saya pernah rasa. Saya memang suka pastries. Tapi yang kali ini memang win! Ya Allah, tolonglah!!! Sedap sangat rasa dia! Makan tanpa rasa bersalah tau. Lepas dah ngap separuh balang baru nak rasa menyesal. Tapi tak boleh, selagi depan mata, seketul memang not enough. Lepas makan, cepat-cepat saya telan NR phytonatal hahahahha!!

What is so special about this tart? Firstly, it is purely home-made. Buttery pastry - sangat rich rasa dia, masa nak suap ke mulut tu memang boleh terbau butter tu. Harumnya...makan sampai terpejam mata sambil bayangkan tengah makan tepi hot oven. And then, pastry tu not that floury, not even cookie-like. Pineapple paste pula sangat moist and not too sweet dan yang paling saya suka jam tu sangat banyak and ada tiny little pineapple chunck - boleh digigit-gigit, rangup.

Sebab tart ni super delicious, take your own sweet time to enjoy the taste. Tak perlu nak kunyah laju-laju sampai tersedak-sedak. Cuma suap masuk mulut dan kemam je dah cukup. Sebab the perfect pastry and moist paste tu akan mix all together and melt je dalam mulut. Masa tu lah terasa betapa nikmatnya rasa seketul tart itu.

Entry ni bukan berbayar ye, review ikhlas dari hati. Tart ni saya order beberapa kali dari kawan ofis. Nenek dia yang buat. Air tangan orang lama, patutlah sedap! Premium quality! 

Nora bagi berbintang-bintang!!!

Kalau ada yang nak cuba order, boleh email me ya, i will personally send you the contact number.

Ok, nak pergi lunch. Babaiii!

2 comments:

  1. Salam, boleh bg contact number Johara's Quality jam tart ni? Boleh whassap kt saya di 0124441726

    ReplyDelete
  2. salam. boleh wasap saya. dah lama saya cari tart ni. boleh pm details tart tu tak. 0197711941. tq

    ReplyDelete