Nuffnang

Monday 6 July 2015

Jubah Kanak-kanak Mamayayazone

InsyaAllah tahun ni turn beraya kat Penang. So dah bertahun-tahun kahwin ni, kalau raya di Penang memang tak nampak sesiapa pun yang pakai baju melayu di Kampung Syed, semuanya berjubah, kecuali husband my SIL. Maknanya apa tu? Pertama, husband my SIL tu memang akan kelihatan lelaki Melayu sejati dalam kalangan lelaki Arab sejati. Keduanya, nak bagitahu kalau turn beraya di Penang, memang tak payah lah belikan Tuan Syed baju melayu (lepas tu dia boleh complain kat i baju melayu dia sikit - bila ada function di office kena ulang-ulang baju melayu yang sama - hangin je mak). 
Lepas tu hari tu dia pesan, untuk Little Abdullah pun belikan dia jubah juga this year, tak payah baju melayu. Terus i rasa black out sebab i memang tak berkenan dengan design jubah kanak-kanak yang banyak jual kat kedai-kedai Paksitan tu. Sebab the colors and design really turn me off - dull, kusam, lebam, sembap, design yang stereotype dengan sulam-sulam yang sangat typical *tepuk dahi*

Budak-budak haruslah tampil dengan warna yang ceria-ceria. Barulah nampak comel. Ini kalau dah warna pun kusam lebam, nampak macam budak comot,kan? Eh, ke i sorang je yang rasa macam tu? Lepas google jubah kanak-kanak, jubah baby, i terjumpa www.mamayayazone.com. Lepas tu tengok, dia ada butik di Bangi Gateway. Terus laju mak ke sana cepat-cepat takut nanti habis saiz untuk design yang cantik-cantik. Itupun saiz dah agak limited. Actually kat MayaSS pun ada jubah budak lelaki yang comel-comel dengan colour yang luar biasa tapi waktu i pergi tu banyak saiz dah habis. 

Memang rasa puas hati sangat dapat sehelai jubah Morocco yang 'berwarna' untuk my little Abdullah. Harga pun not bad, below seratus je. Cuma saiz je...bila balik rumah test kat badan dia, singkat sikit. Alahai...tinggi juga rupanya anak teruna i ni. Ke sebab perut dia buncit? Hahahahh! Tapi takpe, labuh-labuh sangat pun, buat sakit mata je tengok dia menyapu lantai dan terpijak-pijak sambil berjalan.



Takpe dik, kalau awak meninggi dengan cepat sekalipun, jubah ni esok-esok tukar hak milik kepada adik baby pulak...insyaAllah.

No comments:

Post a Comment